Tafsir Bahasa Sunda : LALAKON KULAWARGA ‘IMRON (3)

Rohangan Tafsir:
LALAKON KULAWARGA ‘IMRON (3)

فَنَادَتْهُ الْمَلاَئِكَةُ وَهُوَ قَآئِمُُ يُصَلِّي فِي الْمِحْرَابِ أَنَّ اللهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيَ مُصَدِّقًا بِكَلِمَةٍ مِّنَ اللهِ وَسَيِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِينَ {39} قَالَ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلاَمُُ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرُُ قَالَ كَذَلِكَ اللهُ يَفْعَلُ مَايَشَآءُ {40} قَالَ رَبِّ اجْعَل لِّي ءَايَةً قَالَ ءَايَتُكَ أَلاَّ تُكَلِّمَ النَّاسَ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ إِلاَّ رَمْزًا وَاذْكُر رَّبَّكَ كَثِيرًا وَسَبِّحْ بِالْعَشِيِّ وَاْلإِبْكَارِ {41}

Terus Malaikat ngagero Zakaria nalika anjeunna masih kénéh nangtung bari sholat di Mihrob bari pok nyarita: ”Satemenna Allóh maparin kabar gumbira ka anjeun ku hiji turunan anu ngaran Yahya  nu ngabenerkeun kalimah Allóh, jadi panutan umat, bisa nahan diri  jeung jadi Nabi ti golongan jalma-jalma soléh (39) Nabi Zakaria nyarita: ”Ya Allóh mana mungkin abdi gaduh putra padahal abdi tos kaabus lansia bari pun bojo mandul? Allóh ngadawuh: “Allóh midamel naon anu dikersakeun ku Mantenna (40) Nabi Zakaria nyarita: ”Ya Allóh! Paparin tanda kanggo abdi. Allóh ngadawuh: ”Tanda pikeun anjeun nyaéta anjeun teu nyarita jeung papada manusa tilu poé anging ku basa isyarat. Jeung prak geura sebut asma Allóh saloba-lobana bari prak geura tasbih di waktu soré jeung isuk (41).

A.Tafsir Mufrodat.
1. Fanâdathu almâikatu terus Malaikat Jibril ngagero ka Nabi Zakaria, wa huwa qóimun nalika anjeunna masih kénéh nangtung yusholli bari sholat  filmihrobi di Mihrob, bari pok éta Malaikat nyarita: ”Annallóha satemenna Allóh yubasysyiruka maparin pangbubungah ka anjeun biyahya ku hiji turunan anu ngaran Yahya, mushaddiqon bikalimâtiminallóh  nu ngabenerkeun kalimah Allóh, wa sayyida jadi panutan umat, wahashûra bisa nahan diri tina syahwat wa nabiyyamminashshólihîn jeung jadi Nabi ti golongan jalma-jalma soléh (39).

2. Qóla Robbi anna yakûnu lî gulâmun  Nabi Zakaria nyarita: ”Ya Allóh mana mungkin abdi gaduh putra waqod balaghonialkibaru  padahal abdi tos kaabus lansia anu ceuk pertimbangan akal mah pamohalan gaduh putra wa kânatimroati âqirun bari pun bojo ogé mandul nu ceuk pertimbangan akal mah mustahil kagungan putra? Qóla Allóh ngadawuh: ”kadzalikallóhu yaf’alu maayasya, tah kitu Allóh midamel naon anu dikersakeun ku Mantenna, di payuneun Allóh teu aya hal anu mustahil (40).

3. Qóla Rabbij’allî âyatan Nabi Zakaria nyarita: ”Ya Allóh! Paparin tanda kanggo abdi sangkan abdi langkung yakin kana éta kabar gumbira. Qóla  Allóh ngadawuh: ”Ăyâtuka tanda pikeun anjeun nyaéta allâtukallimannâsa  anjeun teu bisa nyarita masalah kadunyaan jeung papada manusa tsalâtsata ayyâmin salila tilu poé illa romzan anging ngagunakeun basa isyarat. Wadzkur robbaka jeung prak geura sebut asma Allóh sing loba dzikir katsiro saloba-lobana wa sabbih bari prak geura tasbih ngamahasucikeun Allóh bil’asyiyyi di waktu soré walibkâr eung isuk (41).

B.Tafsir Ayat.
1. Dina ayat saméméhna ngajelaskeun jumeritna Zakaria hayang boga turunan soléh saperti Maryam anu dipaparin kaonjoyan ku Allóh SWT bari harita umur Zakaria geus nincak 120 taun istrina umur 90 taunan bari jeung mandul anu ceuk pertimbangan élmu kadokteran mah mustahil bakal boga turunan. Nabi Zakaria teu pegat harepan sok sanajan ceuk tetempoan akal moal mungkin boga turunan tapi Allóh kagungan kakawasaan anu ceuk pertimbangan akal teu mungkin tapi dipayuneun Allóh mah teu aya hal anu mustahil.

2. Dina ayat 39 ngeusi dikabulkeunana du’a Zakaria anu langsung diijabah ku Allóh SWT ngaliwatan malaikat Jibril saméméh Zakria réngsé tina sholatna. Kabar gumbira anu luar biasa ngabéwarakeun yén anjeunna bakal dipaparin putra lalaki anu ngaran Yahya anu hartina hirup jeung ngahirupkeun anu boga tilu sipat sampurna nyaeta:
a. Sayyida, anu jadi panutan jeung idola anu bakal dituturkeun laku lampahna ku umatna.
b. Hashûra, anu bisa nahan syahwat ka istri jeung kahirupan dunya séjénna.
c. Wa nabiyyaminasâlihîn, digolongkan ka kolompok nabi anu saroléh.

3. Kabungah Zakaria anu luar biasa nepi kedal ucap: ”Ya Allóh paparin tanda wiréhna abdi leres bakal dipaparin putra. Allóh maparin tanda yén Zakaria teu bisa komunikasi jeung papada manusa salila tilu poé tilu peuting teu kaluar sora tapi ngagunakeun basa isarat. Sok sanajan taya soraan tapi nalika dzikir ka Allóh mah kaluar sora. Nabi Zakaria diparéntah sujud syukur jeung dzikir soré jeung isuk anu hartina ti soré nepi ka isuk sarta ti isuk nepi ka soré.

4. Urang kiwari anu nyanghareupan bangbaluh hirup anu kacida pisan beuratna, komo tos lebaran mah loba anu daratang nagih hutang bari awak gering poma ulah putus asa pikeun ihtiar jeung ngadu’a ka Allóh Nu Maha Kawasa. Sok sanajan ceuk dokter divonis umur ngan tilu poé atawa panyakit taya ubarna, Insya Allóh anu nyageurkeun mah lain ubar atawa dokter tapi Allóh anu kagungan kakawasaan pikeun nyageurkeun atawa ngamaotkeun hiji jalma. Aya kalana pasén anu divonis tilu poé nyawana ku dokter malah dokter anu maot ti heula lantaran mulang ngantor ditubruk angkot.

5. Sing betah cicing di masjid anu jadi imah Allóh sangkan urang bisa deukeut jeung Mantenna. Insya Allóh lamun urang deukeut jeung Allóh sagala masalah jeung pasualan hirup bakal manggihan jeung dipaparin bongbolongan saperti anu karandapan jeung diamalkeun ku Nabi Zakaria. Cag! ***


Lebih baru Lebih lama