Hadits:
Drs. H. Uu Suhéndar, M.Ag.
(Déwan Redaktur Bina Da’wah)
NGAWANGUN KOMUNIKASI SPIRITUAL
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللّهِ : «يَقُولُ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ: أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِي بِي. وَأَنَا مَعَهُ حِينَ يَذْكُرُنِي. إِنْ ذَكَرَنِي فِي نَفْسِهِ، ذَكَرْتُهُ فِي نَفْسِي. وَإِنْ ذَكَرَنِي فِي مَلأ، ذَكَرْتُهُ فِي مَلأ هُمْ خَيْرٌ مِنْهُمْ. وَإِنْ تَقَرَّبَ مِنِّي شِبْراً، تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعاً. وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ ذِرَاعاً، تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعاً. وَإِنْ أَتَانِي يَمْشِي، أَتَيْتُهُ هَرْوَلَةً.
Shahabat Abu Huraérah RA sasauran yén Nabi SAW ngadawuh: Allah SWT ngandika, Kami mah gumantung persépsi (sangkaan) hamba ka Kami, Kami bakal marengan hiji hamba lamun éta hamba élingna ka Kami, lamun hiji hamba miéling Kami dina dirina nya Kami ogé bakal miéling dina diri Kami, lamun hiji hamba sagemblengna miéling ka Kami nya Kami ogé bakal sagemblengna merhatikeun éta hamba. Maranéhna téh jalma anu haradé. Lamun hiji hamba ngadeukeutan sajeungkal ka Kami nya Kami bakal ngadeukeutan sahasta, sarta lamun hiji hamba ngadeukeutan sahasta nya Kami ngadeukeutan sadeupa, lamun hiji hamba datang ka Kami leumpang nya Kami datang ka éta hamba bari lumpat. *** (H.R. Muttafaq Alaih)
A.Syarah Mufrodat.
1. Ana ‘inda dhonni ‘abdie bie Kami (Allah) mah gumantung persépsi atawa sangkaan hamba ka Kami,Wa ana ma’ahu hiina yadzkurunie Kami bakal marengan hiji hamba di mana waé ayana sarta ka mana waé ngiderna lamun éta hamba élingna ka Kami, In dzakaroni fi nafsihi lamun hiji hamba miéling Kami dina dirina, dzakartuhu fi nafsie nya Kami ogé bakal miéling éta hamba dina diri Kami, Wa in dzakaronie fi ma-in lamun hiji hamba sagemblengna atawa full miéling ka Kami dzakartuhu fi malain nya Kami ogé bakal sagemblengna merhatikeun éta hamba. Hum khoieun minhum Maranéhna téh jalma anu leuwih haradé.
2.Wa in taqorroba Minnie syibron Lamun hiji hamba ngadeukeutan ka Kami sajeungkal taqorrobtu ilaihi dziroo’an nya Kami bakal ngadeukeutan ka éta hamba sahasta, Wa in taqorroba ilayya dziro’an sarta lamun hiji hamba ngadeukeutan ka Kami sahasta, taqorrobtu bâ’an nya Kami ngadeukeutan ka éta hamba sadeupa, Wa in ataani yamsyi lamun hiji hamba ngadeuheus ka Kami leumpang, ataituhu harwalatan nya Kami datang ka éta hamba bari lumpat.
B.Syarah Matan.
Matan hadits Qusdsi di luhur ngagunakeun gaya basa Isti’aroh Tamtsiliyyah atawa Gaya Basa Métafora anu Allah SWT diilustrasikeun hiji raja anu gunem catur jeung rahayatna sarta sang raja bakal mikanyaah ka rahayat anu beunang dipikanyaah ku anu jadi raja. Gaya Basa Isti’aroh Tamtsiliyyah anu loba dimuat dina Al-Qur’an atawa hadits ngandung maksud sangkan babari kaharti sarta bisa ngaronjatkeun ajén kaimanan jeung amaliah sapopoé. Komunikasi spiritual atawa gunem caturna Allah SWT sareng hamba diantarana:
1. Kami mah kumaha persépsi jeung sangkaan hamba ka Kami, lamun hamba boga pikiran positif nya hirup bakal barokah sok sanajan pakaya, pangabisa teu ngaleuyah tapi hirup tenang, soméah tur énténg nyanghareupan masalah. Tapi sabalikna lamun mikir hamba négative, sagala kawajiban jadi beban atawa kapaksa, goréng sangka ka Allah jeung Rasul-Na, hirup bakal beurat jeung loba masalah. Ibu-ibu anu ngarambét di sawah genep jam ruku di sawah kuateun, tapi naha dibawa kana Shalat Tarawéh bet beurat, padahal ngan ukur 25 menit. Ka stasion mah jeung Bandara jelema datang awal waktu bisaeun lantaran sieun tinggaleun karéta jeung kapal udara, naha kana shalat wajib teu bisa di awal waktu jeung berjamaah? Teu sieun tinggaleun kacinta Allah? Lamun jalma dipikacinta ku Allah SWT nya Mantenna anu bakal nedunan kahayang hamba sarta Mantenna anu bakal ngajaga hirup. Nalika jalma pikiranna négative nya lolongkrang pikeun kaluar bakal nutup, tapi anu aya mah nété semplék nincak sempak, anu antukna tigubrag kana masalah anu leuwih rongkah. Buktina Rumah Sakit jeung Panjara geus teu muat ngawadahan jelema-jelema gering, bari masjid anu hakékatna imah pikeun ngadeukeutkeun diri ka Allah SWT malah sepi.
2. Lamun jalma dina dirina ngarasa dipencrong ku Allah SWT nya jaminanana Mantenna bakal nangtayungan di mana waé éta hamba aya. Rasul SAW nganaséhatan ka Ibnu Abbas RA bari diboncéng dina onta: ”Anaking jaga Allah, laksanakeun shalat di awal waktu trinangtu Allah bakal nangtayungan ka anjeun. Lamun jalma sadunya boga niat jahat rék nyilakakeun anjeun tapi Allah nangtayungan tinangtu moal keuna éta kajahatan ka anjeun. Atawa sabalikna lamun jalma sadunya ngadukung anjeun sangkan jadi pamingpin tapi Allah teu ridlo, nya moal jadi éta kahayang”.
3. Deukeutan Allah SWT ku ucap jeung lampah tinangtu Mantenna bakal leuwih deukeut ka urang. Dina hadits di luhur digambarkeun lamun hamba ngadeukeutan sajeungkal nya Allah SWT mah sadeupa ngadeukeutanana, sarta lamun hamba datang sahasta nya Allah SWT datang sadeupa sarta lamun hamba datang ka Allah SWT bari leumpang nya Mantenna mah datangna bari lumpat. Lamun hamba datang ka masjid bari lumpat lantaran hayang diuk panghareupna tinangtu Allah SWT bakal datang ka nepungan éta hamba bari ngabecir. Lamun hamba maparin shodaqoh nya Allah SWT ngabales 700 kali lipet. Rék naon deui hirup lamun lain néangan kacinta Allah SWT, da néangan kacinta manusa moal aya anu abadi.
Prak geura mikir positif husnudldlon alus sangka ka Allah SWT sangkan uteuk éncér, awak walagri, hirup barokah. Jadikeun masalah hirup jadi lolongkrang pikeun ngahontal cinta Allah SWT, lantaran ku cara ngaréngsékeun masalah wujud cinta Allah SWT ka hamba-Na saperti jalma anu hayang lulus ujian pasti soalna bakal beurat saba’da lulus meunang ijazah jeung gelar HAMBA ALLAH anu bakal diabuskeun kana kolompok Muthmainnah anu manjing ka sawarga. Cag! ***
Drs. H. Uu Suhéndar, M.Ag.
(Déwan Redaktur Bina Da’wah)
NGAWANGUN KOMUNIKASI SPIRITUAL
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللّهِ : «يَقُولُ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ: أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِي بِي. وَأَنَا مَعَهُ حِينَ يَذْكُرُنِي. إِنْ ذَكَرَنِي فِي نَفْسِهِ، ذَكَرْتُهُ فِي نَفْسِي. وَإِنْ ذَكَرَنِي فِي مَلأ، ذَكَرْتُهُ فِي مَلأ هُمْ خَيْرٌ مِنْهُمْ. وَإِنْ تَقَرَّبَ مِنِّي شِبْراً، تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعاً. وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ ذِرَاعاً، تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعاً. وَإِنْ أَتَانِي يَمْشِي، أَتَيْتُهُ هَرْوَلَةً.
Shahabat Abu Huraérah RA sasauran yén Nabi SAW ngadawuh: Allah SWT ngandika, Kami mah gumantung persépsi (sangkaan) hamba ka Kami, Kami bakal marengan hiji hamba lamun éta hamba élingna ka Kami, lamun hiji hamba miéling Kami dina dirina nya Kami ogé bakal miéling dina diri Kami, lamun hiji hamba sagemblengna miéling ka Kami nya Kami ogé bakal sagemblengna merhatikeun éta hamba. Maranéhna téh jalma anu haradé. Lamun hiji hamba ngadeukeutan sajeungkal ka Kami nya Kami bakal ngadeukeutan sahasta, sarta lamun hiji hamba ngadeukeutan sahasta nya Kami ngadeukeutan sadeupa, lamun hiji hamba datang ka Kami leumpang nya Kami datang ka éta hamba bari lumpat. *** (H.R. Muttafaq Alaih)
A.Syarah Mufrodat.
1. Ana ‘inda dhonni ‘abdie bie Kami (Allah) mah gumantung persépsi atawa sangkaan hamba ka Kami,Wa ana ma’ahu hiina yadzkurunie Kami bakal marengan hiji hamba di mana waé ayana sarta ka mana waé ngiderna lamun éta hamba élingna ka Kami, In dzakaroni fi nafsihi lamun hiji hamba miéling Kami dina dirina, dzakartuhu fi nafsie nya Kami ogé bakal miéling éta hamba dina diri Kami, Wa in dzakaronie fi ma-in lamun hiji hamba sagemblengna atawa full miéling ka Kami dzakartuhu fi malain nya Kami ogé bakal sagemblengna merhatikeun éta hamba. Hum khoieun minhum Maranéhna téh jalma anu leuwih haradé.
2.Wa in taqorroba Minnie syibron Lamun hiji hamba ngadeukeutan ka Kami sajeungkal taqorrobtu ilaihi dziroo’an nya Kami bakal ngadeukeutan ka éta hamba sahasta, Wa in taqorroba ilayya dziro’an sarta lamun hiji hamba ngadeukeutan ka Kami sahasta, taqorrobtu bâ’an nya Kami ngadeukeutan ka éta hamba sadeupa, Wa in ataani yamsyi lamun hiji hamba ngadeuheus ka Kami leumpang, ataituhu harwalatan nya Kami datang ka éta hamba bari lumpat.
B.Syarah Matan.
Matan hadits Qusdsi di luhur ngagunakeun gaya basa Isti’aroh Tamtsiliyyah atawa Gaya Basa Métafora anu Allah SWT diilustrasikeun hiji raja anu gunem catur jeung rahayatna sarta sang raja bakal mikanyaah ka rahayat anu beunang dipikanyaah ku anu jadi raja. Gaya Basa Isti’aroh Tamtsiliyyah anu loba dimuat dina Al-Qur’an atawa hadits ngandung maksud sangkan babari kaharti sarta bisa ngaronjatkeun ajén kaimanan jeung amaliah sapopoé. Komunikasi spiritual atawa gunem caturna Allah SWT sareng hamba diantarana:
1. Kami mah kumaha persépsi jeung sangkaan hamba ka Kami, lamun hamba boga pikiran positif nya hirup bakal barokah sok sanajan pakaya, pangabisa teu ngaleuyah tapi hirup tenang, soméah tur énténg nyanghareupan masalah. Tapi sabalikna lamun mikir hamba négative, sagala kawajiban jadi beban atawa kapaksa, goréng sangka ka Allah jeung Rasul-Na, hirup bakal beurat jeung loba masalah. Ibu-ibu anu ngarambét di sawah genep jam ruku di sawah kuateun, tapi naha dibawa kana Shalat Tarawéh bet beurat, padahal ngan ukur 25 menit. Ka stasion mah jeung Bandara jelema datang awal waktu bisaeun lantaran sieun tinggaleun karéta jeung kapal udara, naha kana shalat wajib teu bisa di awal waktu jeung berjamaah? Teu sieun tinggaleun kacinta Allah? Lamun jalma dipikacinta ku Allah SWT nya Mantenna anu bakal nedunan kahayang hamba sarta Mantenna anu bakal ngajaga hirup. Nalika jalma pikiranna négative nya lolongkrang pikeun kaluar bakal nutup, tapi anu aya mah nété semplék nincak sempak, anu antukna tigubrag kana masalah anu leuwih rongkah. Buktina Rumah Sakit jeung Panjara geus teu muat ngawadahan jelema-jelema gering, bari masjid anu hakékatna imah pikeun ngadeukeutkeun diri ka Allah SWT malah sepi.
2. Lamun jalma dina dirina ngarasa dipencrong ku Allah SWT nya jaminanana Mantenna bakal nangtayungan di mana waé éta hamba aya. Rasul SAW nganaséhatan ka Ibnu Abbas RA bari diboncéng dina onta: ”Anaking jaga Allah, laksanakeun shalat di awal waktu trinangtu Allah bakal nangtayungan ka anjeun. Lamun jalma sadunya boga niat jahat rék nyilakakeun anjeun tapi Allah nangtayungan tinangtu moal keuna éta kajahatan ka anjeun. Atawa sabalikna lamun jalma sadunya ngadukung anjeun sangkan jadi pamingpin tapi Allah teu ridlo, nya moal jadi éta kahayang”.
3. Deukeutan Allah SWT ku ucap jeung lampah tinangtu Mantenna bakal leuwih deukeut ka urang. Dina hadits di luhur digambarkeun lamun hamba ngadeukeutan sajeungkal nya Allah SWT mah sadeupa ngadeukeutanana, sarta lamun hamba datang sahasta nya Allah SWT datang sadeupa sarta lamun hamba datang ka Allah SWT bari leumpang nya Mantenna mah datangna bari lumpat. Lamun hamba datang ka masjid bari lumpat lantaran hayang diuk panghareupna tinangtu Allah SWT bakal datang ka nepungan éta hamba bari ngabecir. Lamun hamba maparin shodaqoh nya Allah SWT ngabales 700 kali lipet. Rék naon deui hirup lamun lain néangan kacinta Allah SWT, da néangan kacinta manusa moal aya anu abadi.
Prak geura mikir positif husnudldlon alus sangka ka Allah SWT sangkan uteuk éncér, awak walagri, hirup barokah. Jadikeun masalah hirup jadi lolongkrang pikeun ngahontal cinta Allah SWT, lantaran ku cara ngaréngsékeun masalah wujud cinta Allah SWT ka hamba-Na saperti jalma anu hayang lulus ujian pasti soalna bakal beurat saba’da lulus meunang ijazah jeung gelar HAMBA ALLAH anu bakal diabuskeun kana kolompok Muthmainnah anu manjing ka sawarga. Cag! ***